Skolehverdag

En typisk dag på link

Hos oss går skoleuken fra mandag til torsdag. I tillegg inngår obligatorisk uke- og helgepraksis i en kirke. Som skole ønsker vi å bygge det sosiale fellesskapet og hver dag er en mulighet til å bli bedre kjent og ha det kjekt sammen! Derfor vil vi også legge til rette for sosiale treff og aktiviteter utenom skoletid.

Slik ser en vanlig skoledag ut:

• 8:30-9:10: Dagen begynner med en god kopp “kaffi” og personlig tid med Jesus - enten stilletid, chapel eller studentgrupper

• 9:15–10:55: To skoletimer undervisning med pause

• 10:55–11:30: Lunsj

• 11:30–14:05: Tre skoletimer undervisning med innlagte pauser

Fagområder

Bibel og troslære

Ønsker du å bli mer glad i Bibelen? I dette fagområdet lærer vi metoder for å lese og forstå Bibelen i vår tid. Vi ser på hvordan Bibelen ble til og hva som gir de gamle skriftene troverdighet og autoritet. Vi studerer også Bibelens verden og følger den røde tråden gjennom det gamle og nye testamentet. Aller mest tygger vi på grunnleggende sannheter innen kristen tro og hva disse betyr for oss i dag. Gjennom undervisning, refleksjon og spennende gruppeoppgaver tar vi det vi lærer inn i livet.

Ledelse og personlig utvikling

Hva drømmer du om? Hvordan få drømmene ut i praksis? Dette faget vil gi deg en grundig innføring i ulike sider av ledelse og personlig utvikling der målet er at du skal utvikle deg og bli trygg som leder. Gjennom undervisning, flere typer personlighetstester, personlig coaching og veiledning vil vi dessuten hjelpe deg til å skrive en personlig livsvisjon som vil føre dine drømmer nærmere virkelighet.

Kirkehistorie og kulturforståelse

Hva kan vi lære av historien? Og hvordan kan vi forstå tiden vi lever i? Dette faget vil gi deg forståelse for kirkens utvikling gjennom historien og hvordan vi som kristne kan forstå og møte samfunnet vi lever i. Vi følger kirken tilbake til urkristendommen og frem til i dag og støter på mange spennende enkelthendelser og kjente personer på veien. Vi lærer også om andre religioner og livssyn og diskuterer etiske spørsmål på kreative måter.

Misjon og bistand

Er livet rettferdig? Kan vi gjøre noe for å begrense urettferdighet? Dette faget fokuserer på sosial rettferdighet og misjon- og bistand. Som en viktig del av skolens identitet og gir faget utslag gjennom lokalt sosialt engasjement og studieturer. Flere lokale, nasjonale og internasjonale pastorer og ledere gir deg undervisning og veiledning i hvordan vi kan bidra her og nå.

Menighet, organisasjon og frivillighet

Ønsker du å utvikle dine gaver og talenter og lære å tjene som del av et team? I dette faget får du teoretisk og praktisk forståelse for kirke og tjeneste. Skolens fordypninger inngår også i dette faget. Vi studerer Jesu eksempel som leder og får undervisning fra ledere innen ulike områder av menighetsliv. Du vil også få prøve deg i praksis, både på skolen og i den lokale kirken du knyttes opp mot. Her får du også en praksisveileder som følger deg opp underveis.

Coaching

I begynnelsen av skoleåret får du tildelt en coach som vil følge deg gjennom tiden på LINK. Din coach vil hjelpe deg til å sette mål, holde deg ansvarlig for målene og sist men ikke minst, gi et "rom" der du kan snakke om det som skjer i livet. Coachen er enten en person fra stab eller en fra den lokale kirka der du har praksis. Felles for oss alle er at vi er der for deg. Vi ønsker at du skal oppleve å bli sett, hørt og utfordret. I tillegg vil vi prøve å hjelpe deg for at du skal kunne utvikle deg som person. Det er coaching-samtaler omtrent én gang i måneden. En samtale varer ca 60 minutter.

fordypninger

Fordypningene våre er spennende avbrekk i skoleuken på LINK. Fordypningene er designet for å være praktiske, nære og personlige. Vi tilbyr følgene fordypninger:

Lovsang.png

I denne fordypningen vil du få mulighet til å bruke mye tid i lovsang. Du vil lære mer om hva tilbedelse er og hvordan man kan praktisere det i hverdagen. Fordypningen har en veldig praktisk tilnærming, og du vil bli oppmuntret og utfordret til å bruke din gave i skolehverdagen. I tillegg vil du få mulighet til å være med å skrive sanger og kanskje til og med gjøre en innspilling i studio?

Bibel.png

Ønsker du å gå enda dypere i ordet og lære hvordan du kan formidle bibelske sannheter på en relevant og kreativ måte? Da er dette fordypningen for deg! Her lærer du mer om hvordan du kan forstå og anvende Bibelen, og får praktiske redskaper for å kommunisere godt med ulike målgrupper. Gjennom veiledet praksis får du dessuten bruke det du har lært i ulike sammenhenger.

Ledelse.png

I denne fordypningen vil vi gå både grundig og praktisk til verks for å dykke ned i ulike måter å lede på. Du vil få hjelp til å finne ut hvilken leder du er og vil være. Ved å komme tett på en leder i din verden vil du også få mulighet til å strekke deg i lederskap gjennom praktiske oppgaver i din kirke. Fordypningen søker også å forløse ditt kreative potensiale for å kunne være en nytenkende leder i en ny tid.